Čiže podla teba treba na VŠ 9 semestrov vyučovať C (neviem si predstaviť, čo všetko by sa za tak dlhú dobu malo preberať) a až prax ma prinúti napríklad naučiť sa programovať objektovo? Až v práci sa prvý krát stretnem s GUI? A pod.. :)
ked chces prekrucat, tak prosim. ... ja si pod ucenim programovania nepredstavujem ucenie sa syntaxe, ale matematiku, algoritmy, protokoly, teoriu - etc, etc. ... samozrejme, jeden semester javy pre pochopenie oop a aop nie je odveci - ale viac javy na skole je obycanje viac na skodu ako na uzitok. na tvorbu gui / front-endu nemusis chodit na vs
Nie, prekrúcať nechcem. Ako by som aj? Cez semester máš povedzme 8 predmetov. Ak jeden z nich je C, tak ti ostáva 7x9 predmetov na algoritmy, matiku .. atď. (+iné smery ako siete, multimédiá a podobne).
Neviem ako na iných školách, ale na ŽU to bolo myslím celkom v pohode.. prvé dva semestre Pascal (aby aj tí, ktorí v živote neprogramovali neboli stratení), potom C a C++ a zbytok si študent sám zvolil ako voliteľný predmet. Tie "podporné" predmety ako matematika, operačná analýza, operačné systémy, údajové štruktúry (a čo ja viem čo všetko ešte) boli samozrejme tiež povinné. Čiže nejak odsudzovať Javu, C# a podobné "klikacie" a "ťahacie" PJ len z dôvodu, že pár blbcov nevie nič iné len "klikať" a "ťahať" v peknom IDE je trochu povrchné....
Odpovedat na otazku "Cim zacat?" sa jednoznacne neda. Uz len o obsahu uvodneho vysokoskolskeho kurzu sa asi 20 rokov vedu debaty a vysledok zatial nebol stanoveny.
Osobne si myslim, ze treba zacinat jednoduchymi abstraknymi vecami, ktore maju blizko k algoritmom a nezatazuju chudaka technickymi detailami. Zacinajuci programator musi pochopit samotnu ideu programovania, algoritmy a datove struktury. Kazda dalsia priamo nesuvisiaca problematika mu to len stazuje. Navyse, ked uz clovek ide programovat, aspon by svoje vedomosti mohol niekde znovupouzit.
Preto napriklad nesuhlasim s assemblerom - podla mojich biednych znalosti treba navyse zapasit s hardverovymi zalezitostami a znovupouzitelnost je miziva.
Detto C: na retazce treba ovladat pointery. Preco sa ma zaciatocnik zapodievat s pointermi? Je sice pravda, ze pochopi, ako to funguje na pozadi, ale je to naozaj to, cim ho treba zatazovat od zaciatku?
Ked sa idete ucit soferovat, je _fakt_ treba vediet fyzikalny princip fungovania motora?
Preto som za to, aby sa zacinalo vysokourovnovymi jazykmi. Korytnacky, Karelovia. Pre starsich Pascal, Python, Groovy. Jedinym problemom vysokovysokourovnovych jazykov je to, ze ich prakticka pouzitelnost je mensia. Pascal je super jazyk do uvodu, ale s nim uz dieru do sveta nik nespravi. Java/C# su zase obchodnymi trhakmi, ale v uvodnych fazach treba casto mlzit, zapierat a pouzivat taktiku "toto sa pise takto, nepytajte sa preco, dozviete sa neskor".
Ku OOP a znovupouzivaniu: existuje trend vyucby dizajnerov, kde je doraz na to, aby sa tie triedy, ktore prosty lud pouziva, navrhli prehladne, jasne a zretelne. Teda aby ten programator-lepic, na ktoreho vsetci zazeraju, vedel vobec lepit. Nie je to az take jednoduche.
re:
vs ma naucit ludi programovat, skladat j2ee sa naucis v praxi ak budes chciet.
re:
...
ja si pod ucenim programovania nepredstavujem ucenie sa syntaxe, ale matematiku, algoritmy, protokoly, teoriu - etc, etc.
...
samozrejme, jeden semester javy pre pochopenie oop a aop nie je odveci - ale viac javy na skole je obycanje viac na skodu ako na uzitok. na tvorbu gui / front-endu nemusis chodit na vs
Neviem ako na iných školách, ale na ŽU to bolo myslím celkom v pohode.. prvé dva semestre Pascal (aby aj tí, ktorí v živote neprogramovali neboli stratení), potom C a C++ a zbytok si študent sám zvolil ako voliteľný predmet. Tie "podporné" predmety ako matematika, operačná analýza, operačné systémy, údajové štruktúry (a čo ja viem čo všetko ešte) boli samozrejme tiež povinné. Čiže nejak odsudzovať Javu, C# a podobné "klikacie" a "ťahacie" PJ len z dôvodu, že pár blbcov nevie nič iné len "klikať" a "ťahať" v peknom IDE je trochu povrchné....